Hubnutí přitom není žádná věda, stačí mít pevnou vůli a řídit se určitými zásadami. Nevíte, jak začít? Zkuste se řídit těmito pěti radami, které vám s kily navíc pomohou rychle zatočit!

  1. Změny v jídelníčku

Ač to možná slyšíte neradi, pro vysněný výsledek budete muset udělat pár ústupků. Jedním z prvních a nejdůležitějších je úprava vašeho jídelníčku, který by se měl obejít bez smažených a tučných jídel. Smažení a pečení můžete jednoduše vyměnit za vaření v páře, jež učiní pokrm zdravějším a dokonce i chutnějším. Doporučuje se jíst především zeleninu, světlé maso a mořské ryby, které mají málo kalorií a obsahují jód, díky němuž nastartujete svou štítnou žlázu.

Dalším nešvarem při hubnutí může být příjem cukrů, a to nejen ve sladkostech, ale i v pečivu. Když vás honí mlsná, sáhněte radši po zelenině nebo ovoci. A pokud si opravdu nemůžete pomoct, dejte si třeba kousek hořké čokolády s vysokým podílem kakaa.

  1. Vsaďte na pohyb

Úprava jídelníčku nemůže 100% fungovat bez pohybu, jenž je důležitou součástí každého hubnoucího plánu. To samozřejmě neznamená, že musíte začít okamžitě trénovat na maraton! Nejlepší je poslouchat své tělo a pohyb brát jako součást každodenního života. Výtah vyměňte za schody, zkuste doběhnout autobus nebo se ráno před prací na půl hodinky projděte. Jste-li na pohyb zvyklí a chcete hubnutí uspíšit, sportujte alespoň třikrát týdně po dobu 30 minut. Ideální je aerobní cvičení, ženy by si však měly dát pozor na silový trénink, jehož výsledkem může být nabrání svalové hmoty.

  1. Dostatečně pijte!

Říká se, že hlad je převlečená žízeň. Dehydratovaný organismus totiž vskutku vysílá signály, které si můžeme mylně zaměnit za pocit hladu. Pokud pijete jen tehdy, máte-li žízeň, musíte své návyky změnit. Žízeň totiž není časnou známkou potřeby vody, jelikož přichází až v okamžiku, kdy jste z 1-2% dehydrovaní. Všeobecně platí, že dospělá osoba by měla přijímat přibližně 2,5 litru vody denně, a to průběžně. Nárazové pití většího množství vody bude zatěžovat vaše ledviny a z těla odvede zbytečné množství cenných minerálů.

Nejlepší je pít  čistou neslazenou vodu, a to buď balenou minerální nebo kohoutkovou. Tu můžete pro lepší chuť doplnit třeba několika kapkami citronu. Vhodné naopak nejsou tekutiny obsahující kofein, jako je káva, čaj nebo alkohol, jež mají za následek dehydrataci. Nedoporučují se ani koncentrované či 100% džusy, které jsou často slazené a obsahují velké množství kalorií.

  1. Spánkem ku zdraví

I hubnutí může být příjemné! Spánek a odpočinek je totiž stejně důležitý jako zdravé stravování a pohyb. Ve fázi hlubokého spánku naše tělo produkuje růstový hormon, jenž je největším spalovačem tuků. Tento hormon spotřebovává tělesnou energii, kterou odebírá právě z tukových polštářků a může vám tak pomoci zhubnout až o 2 kilogramy za měsíc.  Pokud budete spát každý den 7,5 až 8 hodin, budete mít také méně chutí na nezdravé potraviny a dietní plán se vám bude lépe dodržovat.

  1. Podpořte své úsilí bylinkami

Síla přírody nám pomůže vyřešit nejen zdravotní problémy, ale i nadbytečná kila. Vsadit můžete na pití bylinných čajů z kopřivy, fenyklu či kontryhele. Za zmínku stojí i zelený čaj, jenž se tradičně používá na snižování tělesné hmotnosti doplněné vhodnou dietou. Cennou látkou je mimo jiné i glukomanan, rostlinný polysacharid získávaný z hlíz rostliny konjak, jenž má stejné účinky jako vláknina. Kromě toho, že působí proti zácpě, zanechá v žaludku příjemný pocit plnosti, díky němuž nebudete trávit v kuchyní více času, než je zapotřebí.